Careers
Slingshot Group believes that people are at the core of strong organization. The center of the new logo symbolizes this believe with the “Ren” Chinese character which means,
“People” and the tree that grows from it. The Slingshot name implies our belief in simple, practical and effective solution.

At Slingshot Group, you will find your colleagues are energetic, self-driven and passionate about adding values to others and helping people bring out their best potential.

Slingshot Group’s environment is both challenging and supportive. We offer our employees the benefits with opportunity to develop their professional skills to advance & learn alongside accomplished business leaders.

If you are looking for an ambitious new working environment to test and grow your skills and interested in a new career opportunity that will allow you to make a profound impact on others and the community. Slingshot Group is the place for you -join us to create real difference today!


Compensation & Benefits

Slingshot Group offers an attractive package that includes a competitive base salary, performance bonus, 5 days working/week, provident fund, group life Insurance and medical healthcare, mobile phone & traveling allowance. Base salary will be commensurate with qualifications and work experiences.

Office Location*

1011 Supalai Grand Tower, 14th Floor, Unit 1402 Rama 3 ​Road, Chongnonsee, Yannawa, Bangkok 10120
Telephone: 02 683 3356 to 58 Fax: 02 683 3359
Website: www.slingshot.co.th

DOWNLOAD

THE PDF

 

หน้าที่ความรับผิดชอบ:

  • ดูแลและบริหารจัดการความเป็นระเบียบเรียบร้อยของสำนักงานทั้งหมดและดูแลค่าใช้จ่ายให้มีประสิทธิภาพและอยู่ภายในงบประมาณค่าใช้จ่าย
  • ดูแลการเบิกจ่ายอุปกรณ์เครื่องเขียนอุปกรณ์ใช้ภายในสำนักงานและทรัพย์สินของบริษัทฯ และดูแลค่าใช้จ่ายของแผนกให้มีประสิทธิภาพและอยู่ภายในงบประมาณค่าใช้จ่ายรวมถึงการจัดเก็บและจัดทำบัญชีควบคุมในระบบ
  • ดูงานแอดมินระบบบริหารจัดการทรัพยากรมนุย์ (HRMi) ระบบประเมินผลออนไลน์ (Online Assessment) และระบบฐานข้อมูลลูกค้าและการบริหารโปรเจค (Customer Data & Project Management) ของบริษัท
  • ดูแลและประสานงานกับบริษัท Outsourced ต่างๆ เพื่อดูแลรักษาให้ระบบต่างๆ ที่มีของบริษัทสามารถทำงานได้อย่างมีประสิทธิภาพ
  • ดูแลการจัดเก็บและปรับปรุงข้อมูลของบริษัทใน Server ต่างๆ ให้ถูกต้องทันสมัยอยู่เสมอ
  • ให้บริการลูกค้าที่ติดต่อเข้ามาทางโทรศัพท์และประสานงานกับพนักงานที่เกี่ยวข้อง


การศึกษา:

  • ปริญญาตรี ด้านการบริหารธุรกิจหรือที่เกี่ยวข้อง
  • มีผลการเรียนดีต่อเนื่อง เกรดเฉลี่ย ไม่ต่ำกว่า 3.0


คุณสมบัติและความสามารถเฉพาะบุคคล:

  • เพศชายหรือเพศหญิง สัญชาติไทย อายุระหว่าง 25 -28 ปี
  • เรียนรู้เร็วและสามารถปรับตัวได้ตามสถานการณ์ที่เปลี่ยนแปลง
  • มีทัศนคติที่ดีต่อการบริการ และไม่ย่อท้อต่องานหนัก
  • มีความละเอียดรอบคอบในการทำงาน
  • มองสถานการณ์ไปข้างหน้า กระตือรือร้น แคล่วคล่องฉับไว
  • สามารถทำงานในภาวะกดดันภายใต้กำหนดเวลาและสามารถทำงานที่หลากหลายได้


ประสบการณ์การทำงาน:

  • มีประสบการณ์ทำงานไม่น้อยกว่า 2 ปี
  • หากมีประสบการณ์ทำงานในแผนกทรัพยากรมนุษย์ จะเป็นประโยชน์


ความรู้และความชำนาญพิเศษ:

  • มีความรู้และเข้าใจภาษาอังกฤษทั้งการพูด การอ่าน และการเขียนในระดับดี (คะแนน TOEIC ไม่ต่ำกว่า 650)
  • มีความรู้และความสนใจทางด้านการใช้เทคโนโลยี
  • สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ได้เป็นอย่างดี โดยเฉพาะ Microsoft Office for Mac (Word, Excel & PowerPoint)
  • มีทักษะในติดต่อสื่อสาร ประสานงานและทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี

DOWNLOAD

THE PDF

 

Job’s Roles & Responsibilities:

  • Manage sales and revenue growth for key account channel across all product categories as assigned;
  • Manage relationships with key accounts as assigned;
  • Approach new customers;
  • Monitor and maximize performance of all key accounts;
  • Visit assigned accounts under monthly and weekly routing plan to strengthen relationship and to ensure all sales fundamental activities are achieved;
  • Work as part of the sales team to expand sales and marketing activities to achieve sales target;
  • Liaise and co-ordinate with internal departments and the company’s network to fulfill customers’ needs.


Education:

  • Bachelor or higher degree in HROD, Business Administration, Marketing or a related field with good and consistent academic results.


Work Experience:

  • A minimum 3 years of working experience in management of sales and customers with proven record of past success;
  • Experience in HR management or HROD will be a plus.


Personal Qualification:

  • Thai nationality, male or female;
  • Have own car with driving license and willing to travel;
  • Love meeting & communicating with clients and new people;
  • Eager to learn new concept of people and organizational development;
  • Ability to work under pressure of deadlines on multiple assignments;
  • Ability to work autonomously under limited resources.


Knowledge and Skills:

  • Strong achievement driven and customer service orientation;
  • Strong selling and negotiation skills;
  • Good oral and written communication & interpersonal skills both English & Thai (TOEIC score above 800);
  • Having a capability to develop and deliver presentations;
  • Possess skills in MS Office for Mac applications.

DOWNLOAD

THE PDF

 

Roles & Responsibilities:

  • Assist the Project Manager in the management of the overall project for the smooth proceedings of the various tasks;
  • Assist in the management of project implementation activities within the scope of the contract proposal, involving the supervision and performance of a range of duties for the successful completion of multi-discipline tasks;
  • Liaison with both internal and external entities to ensure effective communication in the resolution of administrative and technical issues related to projects;
  • Research information and data gathering and the provision of brief reports on all relevant matters of the business;
  • Develop presentations for internal and external use;
  • Attend to all administrative matters as and when required.


Education:

  • Master degree in Business Administration, Management, Economics, Psychology or related fields with good and consistent academic results in leading university;
  • Overseas graduate will be a plus.


Work Experience:

  • Minimum 2 years of working experience as Management Assistant, Management Trainee in one or several international companies is a plus.


Personal Qualification:

  • Proactive, energetic and self-motivated;
  • Fast learning, prompt response and adaptable;
  • Cross cultural sensitivity, mature and hard-working attitude;
  • Ability to work under pressure of deadlines on multiple assignments;
  • Ability to work autonomously under limited resources.


Knowledge and Skills:

  • Good oral and written communication & interpersonal skills both English & Thai (TOEIC score above 800);
  • Strong skills in MS Office for Mac applications.
  • Ability to establish rapport and sound relationships within and outside the company;
  • Analytical mind and systematic thinking;
  • Strong coordination skill.

DOWNLOAD

THE PDF

 

Description

The Senior Consultant is responsible for developing, implementing and evaluating enterprise-wide, strategic, scalable Human Resource & organizational development solutions that drive organizational effectiveness and business success for clients e.g. performance management, talent management, succession planning, organizational & team effectiveness, organizational design, leadership development, learning solutions, culture, change and transformation.

Job’s Roles & Responsibilities:

  • Work as a project director or a team lead with executive consultant and account manager to diagnose, develop conceptual ideas and proposals to meet client's needs in leadership and organization development areas;
  • Develop and deliver presentations both in English & Thai;
  • Manage complex and/or large-scale organizational development projects to ensure leadership and organization development solutions meet client’s needs and are practical to implement and to execute of the project plan;
  • Conduct meetings and briefings to clients, plan and coordinate interventions and follow-ups to meet project objectives and client's satisfaction;
  • Manage and build relationship with all stakeholders both external and internal team;
  • Develop & supervise junior consultants and project coordinators to high performance.


Education:

  • Master degree in HR & Organizational Development, Strategic Management or related fields with good and consistent academic results (GPA not below 3.3) in leading university;
  • Overseas graduate will be a strong plus.


Work Experience:

  • A minimum 8 years of working experience in Consulting firm or in a corporate HR, emphasis in human resources and organizational development.


Personal Qualification:

  • Thai nationality, male or female age between 33-40 years old;
  • Proactive, energetic and self-motivated;
  • Demonstrate flexibility & adaptability;
  • Ability to work under pressure of deadlines on multiple assignments;
  • Ability to work autonomously under limited resources;
  • Ability to represent the company in a professional and consultative appearance and approach;


Knowledge and Skills:

  • Good oral and written communication & interpersonal skills both English & Thai (TOEIC score above 800);
  • Strong OD skills & knowledge;
  • Strong project management;
  • Strong analytical mind and excellent strategic thinking;
  • Strong capability to develop and deliver presentations;
  • Strong interpersonal skill; ability to understand, connect and relate very well with different styles and level of people;
  • Demonstrate an ability to independently analyze problems, provide sustainable solutions, and make on-job decision.